2009-09-05

8x2+10x1=SVETT

Eftersom jag tappade bort träningen i mitten på veckan kände jag att jag var tvungen att ta ikapp så det blev två pass inbakade i ett. Det blev 8x2+10x1min intervaller på grusväg. Först började jag med två enminutersintervaller för att bli i fas. När jag var det varvade jag åtta tvåminutare med åtta enminutare. Pauserna blev en minut efter dom långa och trettio sekunder efter dom korta.

För att inte krama ur all kraft inför morgondagens budkavle-DM lade jag tempot till typ 90 % av max. Det gick riktigt djävla bra till näst sista enminutaren och sista tvåminutaren. Dit var snitt-tempot mellan 3:34 och 3:47 men på de havererade sista intervallrarna (heter den flera intervaller eller flera intervallrar?) låg tempot på en bit över 4 min/km. Visserligen gick dom på smal stig i skogen men visst fan berodde det på trötthet.

Ett helt OK pass om jag får säga det själv. TT:n säger väl som vanligt att det var vansinne men då är allt som vanligt.

3 kommentarer:

Tomas sa...

Klart det är vansinne, men kul att du körde ett hårt pass :)

AspLövet sa...

Tjena Pälle! Du såg stark ut idag på DM-Budkavlen. Kan du maila mig på asplovet@orientering.nu. Jag hittar inte din mailadress.

Pälle sa...

Man är väl lättränad :D

Asplövet>> Mailat!