2009-09-08

Träning ala Jonas Möllare Manér


Ja varför inte prova på Jonas fina koncept med att ta en Trimkarta och köra alla kontroller, precis vad jag gjorde denna dag 090908.

Jag hade innan passet bestämt att det skulle bli ett 2tim pass i skogen och fick sen se hur många kontroller jag lyckades ta på den tiden. Fast då skulle jag hinna i mål med på den tiden.
30 kontroller blev det och 1 stor miss mellan 1:an och 2:an, lite i ofokus där kan man gissa.
Annars flöt orienteringen på bra men jag var seg och det gick tämligen sakta hela vägen.

Terrängen var bitvis fin som vanligt men ibland högt gräs och jag som denna dag saknade vristskydd trippade och gick försiktigt för att slippa vricka fötterna och ramla å slå mig.
Fast ganska typiskt att när man springer tillbaks på stigen mot Domarudden igen ja då fan ska man minsan ramla å slå en, blod på underarmarna och ömma händer efter att man tagit emot fallet. Ganska typiskt, man ska inte springa på stig var det någon som sa. Man kanske ska och träna på bana så man inte snubblar så lätt , hehehe.

Hur som var det ett trevligt pass på Jonas Möllare Manér och kommer att upprepas skulle jag tro.
Over and out!

1 kommentar:

jonas sa...

Now we talking!