2010-03-24

BRUNNSLOCKET AV!

En hel döskalle över ryggen. OBS farten är hög!

Nä nu tycker jag det är dags att lyfta av brunnslocket och avslöja att vi har (nya) kläder. Här ute på Djurönäset är det i alla fall allmänt känt att det springer runt döskallar i skogen och på vägarna. I morse mötte jag dessutom en snubbe i OK-Enen-overall som sa "JASÅ DU TRÄNAR FÖR BAMM". Jag hajade ingenting - vaddå BAMM? (klockan var 07:15 på Djurö och vem f-n vet vad BAMM är på Djurö?) Jag var brydd. Är vi famous? Såg han in i min hjärna och att jag hellre springer i berg? Såg han BAMM-buffen?

Ett snabbt mors-hej i spåret gav inga direkta ledtrådar och jag var brydd som en fjälldimma. Dimman lättade dock när vi en stund senare träffades i Djurönäsets omklädningsrum. Han har sprungit ett par gånger och ska springa BAMM-50 i år. Dessutom hade han bott i Nynäs och hade viss koll på Lasse som troligen gått i samma klass som hans syster. Samtalet avslutades med ett "vi syns däruppe då" Världen är nog mer liten än att vi skulle vara famous. Men overallen är snygg! Försökte fota ryggen i farten. Det gick sådär...

8 kommentarer:

Tomas sa...

vart en fetcool bild måste jag säga.

Lars sa...

...I mitt huvud står det still. Vem kan det vara?

Pälle sa...

Han sa inte vad han hette (och inte jag heller, vi var som två norrlänningar typ). Var innne på bamm-sajten och försökte hitta nån som sprang förra året och var anmäld i år men det var som att leta efter en nål i en höstack...

Lars sa...

...och OK Enen? Vem fan känner man i OK Enen? Och så vitt jag kommer ihåg har jag aldrig haft någon orienterarsyrra i klassen. Någon som börjat skubba på gamla dagar kanske? Hmm... Ett sånt mysterium.

Pälle sa...

Ja tänk vad spännande det blir när två norrlänningar börjar språka.

Har för mig att han sa Nyström, Nyman, Nybom eller Nyberg eller nåt sånt men min research på BAMM-sidans resultat och startlistor och på OK Enens sajt gav liksom ingen utdelning...

Alltså syrran var nog ingen orienterare utan säkert bara en vanligt syrra men det kanske "orienterarsyrra" betyder?

Nynäs är jag dock helt säker på och att han sa och han nämnde "din löparkompis Hjulström" vid namn så det kommer jag också ihåg.

Hmmm nu kom jag på varför det blev såhär. Jag heter ju Hedlund och jag är ju fan sjukligt blyg!

Anonym sa...

Dimman måste skingras ser jag. Det var den tjocke i Grillstad Raiders du mötte på Djurö.

Pälle sa...

Naeslund från Grillstad Raiders då var det nåt på N i alla fall :-)

Men "den tjocke" var väl ändå att ta i va? Kommer man in en Enendräkt, tar sig upp på toppar i Björkan och springer morgonträning på Djurö när man är på konferens är man ju välhållen och shapad (sjejpad, shejpad, shepad, va f-n heter det) vettja!

Lars sa...

Aha, då ljusnar det. Jag hade ju en Anna Naeslund i klassen ettan till sexan. Och hon hade en brorsa ja... Tror vi lirade en del hockey nere på Gubbisrinken. Ja, jag försökte väl hänga på bäst jag kunde, lillkille som jag var... Trevligt!