2010-03-27

URSVIKS (not so) ULTRA

Efter Peters sjukdomsavhopp så blev det en del omkastningar i lineupen. Några telefonsamtal och mail senare ser körschema och laguppställning ut enligt följande. LADIES AND GENTLEMEN IN THE LEFT CORNER WEIGHING A HOLE LOT OF POUNDS THE URSVIKS ULTRA RELAY 2009 CHAMPIONS - TEAM ROOOOOOCKRUNNERS:

På första sträckan MAGNUS "SHORTS" ANDERSSON (inlånad från Ladonia Fellrunners, tävlar aldrig i långbyxor, älskar berg). 01:10 skickar han ut PÄLLE "MOTSOLSKUNGEN" HEDLUND (har ny pannlampa, ny kamera, men gamla skor). 02:30 skickar han ut TOR "WATT" NORDQVIST (siktar på sub 8 Vättern - vad blir det på EX3M-spåret?). 03:30 skickar han ut KRISTER "ROCKER" SVENSSON (har ny våtdräkt, simfötter och snorkel). 04:40 skickar han ut JONAS "GR20" MÖLLARE" (ska springa över och runt Korsika). 05:50 tar Jonas oss i mål på en ännu okänd plats. Alltså platsen är (förhoppningsvis) Ursvik, jag menade placering.

När teamet är i farten så blir det helt enkelt inte bättre. Som ni ser siktar vi "som vanligt" (gjorde ju det förra året ju) på 70 minuter per sträcka. Det höll inte då men med tanke på snön borde det kunna göra det i år, eller inte, men att sikta på 70 är bra för självförtroendet och sen så kommer (förhoppningsvis) anslutande löpare inte för sent.

GLÖM INTE SOMMARTIDER HEJ HEJ SOMMARTIDER!

2 kommentarer:

Mange A sa...

Du har satt 1.10 på mig. HoHoHo

Pälle sa...

Med kortbyxor borde det inte vara omöjligt?

Jag har ju fan satt alla på 1:10.

För egen del kan jag säga att det finns inte en chans i helvete att jag klarar det. Försökte förra året och det gick inte då men jag ska försöka i år igen :-D