2010-09-12

2:a på Kort-DM Orientering


Efter en 5:e plats så dänger jag till med en 2:a plats på Kort-DM. Vem hade kunnat tro detta i februari då jag opererade axeln, ja inte jag i alla fall. Efter långvarig träningsfrånvaro efter operationen så siktade jag in mig på 2 saker detta år. Det ena var att gå bra på Jokula och sen vara i top på DM kort och långdistans. Jukola gick åt fanders men denna helg bevisar jag att jag faktiskt hann träna ikapp mig till god form. Nja god form med modifikation då eftersom jag har varit krasslig den senaste veckan och sprungit med halsont. Men hur bra ska det gå då med en fullt frisk kropp mån tro :)

Dagens plan var som igår att ha full fokus på orienteringen och springa behärskat och se till att minimera misstagen. Planen höll bra och endast 8 sek från segern så är jag en riktigt nöjd silvermedaljör.

2 kommentarer:

Pälle sa...

Big grattis fan!

Att det gick dåligt i våras kanske berodde på att du sprang jokula och inte jukola som ju den riktiga tävlingen heter ;-)

Lars sa...

Hallå ordmärkarn! Det ska väl ändå vara stort J i Jukola...

Bra Tomas! Det har blivit många pallplatser för teamet i år...