2010-09-24

Lidingöloppet

Ja, nu är väl kanske inte Lidingöloppet en tävling som egentligen ingår i teamets tuffa repertoar, men för en annan som har legat i gipsvagga när kollegorna störtat upp och ner för berg är det en utmaning som heter duga: Tre mil har jag inte kutat sedan Rogaine 2008.

Det kändes lagom att come backa på en klassisk tremilsbana och till att börja med hade jag en ganska hög målsättning - 2:07:30, vilket är lika med 4,15-fart. Sen har väl inte kroppen svarat (som de brukar uttrycka det) på träningen som jag tänkt mig. Eller jag har tränat fel. För någon 4,15-fart blir det inte imorgon. Kanske blir det 4,30-fart, eller så blir det någon annan fart...

Grejen är att det egentligen inte spelar så stor roll. Tänker jag tillbaka på hur mitt ben mådde vid den här tiden förra året, då jag hade svårt att tro att jag någonsin skulle kuta på riktigt igen, så är jag väldigt glad åt att kunna starta imorgon och åt att jag kan kuta utan att det gör ont. Så tiden får bli vad den blir. Det viktigaste är att jag efter loppet kan börja se fram mot Rogaine, Trailmaror, BAMM, GTAR och alla riktiga lopp som riktiga Rockrunners kutar.

13 kommentarer:

Pälle sa...

Ja jäklar vad kul att du är tillbaka och tillbaka på riktigt! Tror minsann att du åtminstone slår min tid från 2008 på 4:14:58 (eller vilken sekund det nu var, det var under 4:15 i alla fall).

LYCKA TILL!

Jonas sa...

Stort lycka till nu Lasse, oavsett tid är det viktigaste att du är tillbaka i spåret! och Pälle jag vet att du inte sprang på tiden ovan, för det kan min farmor också göra :)

Krister sa...

Lycka till Lasse, kul att du är på G!

Pälle> Har du redan börjat med fredagsgroggen? Du menar väl ändå 2:14:59? Eller tänker du på din tid på LidingöUltra? Men det var ju 4:36:37! Jag tror också att Lasse kommer att springa bättre än både 4:36 och 4:14, kanske till och med under 2:14 om inte det blir allt för grisigt väder.

Tomas sa...

Lycka till Lasse, men klä på dig varma kläder, det ska regna å vara snålblåsigt och bara en 8-9grader varmt.

Pälle sa...

Jag skrev fan inte 4 timmar. Det är den där jäkla Bill Gates som håller på å sabbar! Ungerfär som medaljtiden e 4 timmar...

Unknown sa...

Kör hårt Lasse! Fyra timmar fixar du. Pälle det kanske är någon av dina kolleger som bytt plats på 2 och 4:a tangenterna? /Tor

Lars sa...

Tack gossar!
Jag har just kommit hem och nu ska jag slicka såren med öl. En rapport kommer imorgon! Kan väl säga som så att det blev ett nyttigt långpass iallafall :-)

Lars sa...

Ja just det. Jag slog 4:14. Det gjorde jag faktiskt...

Tomas sa...

Bra jobbat Lasse, men du fick stryk av Stefan svanström i OK Österåker. Men bara med 3min. Men jag hade nog gjort 2.02 om jag vart med i år.

Pälle sa...

4.02 menar du väl tomas...

Pälle sa...

4.02 menar du väl tomas...

Jonas sa...

Nu är comebacken avklarad Lasse. Bra kämpat!

Lars sa...

Jo jag fick stryk av ganska många. Fredrik Sone t.ex. var typ en kvart snabbare.. Vad gör man? Ja, jag la just ut mina bortförklaringar på FB. I övrigt är jag lite bakis, har lite feber och lite ont i benet så här dagen efter. Så nu är det bara att se fram emot nästa träningspass...