2010-10-13

NATT-KM

Snackade just med polaren Björne som inte har så bra koll på det här med orientering. Som så många andra tycker han det mest är blött och lerigt. Att sen förklara nattorienteringens tjusning och varför jag sprang i Ådran en tisdagskväll istället för att kolla Holland-Sverige på TV blir liksom, svårt...

Jag försökte använda termer som han skulle förstå. För att förklara kvalitén på mitt lopp jämförde jag min prestation med landslagets. Jag sa att Sverige förlorade med 1-4 men att jag förlorade med 0-6. Han kontrade med att 0-6 faktiskt är tennissiffror. Jag kontrade då med "jag var sämre än Bajen" Björne fattade galoppen och försökte trösta "Det kan ju inte vara värre än att ha öppet mål och skjuta utanför". Då kom jag på en bra sak med nattorientering och kunde leverera en bra sammanfattning "I skogen är man i alla fall ensam så det finns ingen publik som ser när man gör bort sig" men så kom jag på att jag pratade med honom och nu sitter jag här och avslöjar min virrvarriga löpning för allt och alla...

Trots att han inte är fotbollsspelare så säger jag som Per Elofsson "det är bara att bryta ihop och komma igen". GRATTIS PETTA!

3 kommentarer:

Krister sa...

Usch! Jag sprang en öppen bana på den där kartan en gång. (Tror det är min enda dnf, förutom när vi fick bryta rogain.) Hittade i stort sett ingenting, fick bryta och gå tillbaka till TC...

Unknown sa...

Pälle, det där var ingenting. Sverige blev mer utspelat än du, så jag tycker du förlorade med 1-3. Du virrar runt mindre i kolmörker än vad jag gör i fullt dagsljus. Jag förlorar med 0-6

Pälle sa...

Ingenting... fan jag var ju livrädd. Utanför kartan, kallt, mörkt och massor av älgar...