2010-11-08

Uppladdning i Tokyo inför Rogainingen

Näst sista veckan innan Rogainingen vill man ha bra med träning och åtminstone ett fint långpass. Det blev inte så tyvärr. Först har hela hösten varit stressig. Något som jag sett i fler rockrunnerträningsdagböcker. Sen kom förkylningen. Den satte stopp för långpasset helgen innan men skall inte paja Rogainingen i sig.
Nu har frugan och jag varit en knapp vecka i Tokyo. Naturligtvis kom joggingskorna med. Tokyo är en jättehäftig stad, sushi i varenda gathörn och äkta karaokebarer. Gjorde själv en insats med Cotton fields och Dancing queen.
Men staden lämpar sig inte för att träna orientering. Finns några enstaka träd men ingen skog. I de få parkerna är det oftast joggingförbud. En park skall vara en fridfull plats.
Men jag klagar inte. Är jättenöjd med resan och på lördag är det bara å bita ihop. Det går nog bra. Enligt Pälle blir det mycket asfalt och det passar ju en cityslicker.

3 kommentarer:

Krister sa...

Varför sitter du och skriver inlägg mitt i natten?

Pälle sa...

Jetlaggad?

Unknown sa...

Nu är jag hemma igen, med 8 timmars jetlag. Bra när men åker till asien för de första dagarna blir man pigg på natten, vilket är kul om man vill göra stan by-night. Och tillbaka hemma blir man pigg på morgonen, vilket passar när man skall upp tidigt och gå till jobbet igen. Men egentligen är jetlag mest jobbigt.