2010-12-29

LAMM 2011 11th/12th JUNE


Peter och Tomas är anmälda som sagt. Jag samtalade precis med Magnus Andersson som även han ska dit med några från sitt Team Fellrunners. Vi kom överrens om att jag skulle kolla lite på resealternativ och nu är jag klar med det.

Följande och bästa alternativ är detta enligt vad jag finner idag!

Flyg dit: Norwegian, ARN(10.20) - EDI(11.40) 16 juni 2011.
Flyg hem: (SEAT24) SAS, Glasgow(15.05)- (16.30)Heathrow(18.00) -Arlanda(21.25)

Vad det gäller priser så just nu är priset för 2 personer dit 1198 riksdaler. Hemresans pris är dock lite högre och slutar på 2202 riksdaler. Detta blir exakt 1700kr/person i reseavgift.

Så vi slår väl till och bokar vetja :)

5 kommentarer:

mange A sa...

Det kan bli strul med hyrbilar när man landar i Edinburgh och hem i från Glasgow. Annars var det ett bra pris. Norwegian kör ut på torsdag och hem tisdag. Arlanda-Edinburgh.
Det finns Brittish Airways Arlanda via London till Glasgow.

Tomas sa...

Kan man inte hyra bil och sen lämna den på annan flygplats?

Tomas sa...

Edinburgh 14:25- London Heathrow 15:50 -
London Heathrow 18:00 -
Stockholm Arlanda
21:25

Detta flyg kan vi ta då istället. Skiljer ju inte mycket. Ska vi boka boende närmare Edinburgh för måndagen så slipper vi gå upp så tidigt på måndagen. då kanske man kan shopa lite innan :)

mange A sa...

Om man måste åka hem på måndagen så får man välja att köra långt, antingen på söndag efter loppet eller tidigt måndag morgon. Inget är skönt, jag har provat båda alternativen. Om man tar Norwegian hem på tisdag förmiddag så kan man spendera måndag eftermiddag i Edinburgh med lite shopping till frugan, för att man får åka iväg på dessa tokigheter. Kvällen på en pub med några pints för att man är iväg på dessa tokigheter.
Detta alternativ ligger närmast till för mig även om jag gärna tar mig hem på måndagen. Ska fundera lite.

Tomas sa...

Hahaha, jag har kollat fel datum hela tiden 16-17 juni. Sjuk i huvudet ju (jag). Tävling lördag-Söndag. åka ner torsdag hem måndag. Då blir det ingen shoping. Måste hem måndag. Men då kan man ju shopa på vägen dit istället. Vi har ju torsdag och fredag på oss.