2011-01-01

2010 RIP

Dags att lägga 2010 till handlingarna och vända blad till 2011. Det är även ett bra tillfälle för en retrospektion av året som gått.

Under 2010 lyckades jag "motionera" 300 timmar, knappt 6 timmar i veckan och något mindre än 2009 års 350 timmar. Sprang 169 timmar, cyklade 101 timmar och simmade 30 timmar!

Årets stora evenemang var som vanligt dom senaste sex åren Bamm. Sprang med Pälle i Team Rockrunners X och slutade på en hedervärd sjätte plats. Dessutom avverkades Stockholm Rogaining tillsammans med Tor och Höstlunken med Pälle. Övrigt som var minnesvärt var bl.a. teamträningen hos Tor, med flera kilometers löpning på isen på Mälaren, Jättelångt från Norrtälje till Grisslehamn och Försten Upp i Skrapan.

Nu väntar 2011, ett år då jag hoppas kunna få till lika mycket (eller mer) träning som under 2010, vilket inte är möjligt utan stödet från min underbara familj (som beräknas bli större under året)! Och i augusti är det återigen dags att ställa sig på startlinjen till Bamm tillsammans med Pälle, vilket med rätt träning kommer att bli en succé.

Gott Nytt 2011!

3 kommentarer:

Pälle sa...

Succe 2011 var bara förnamnet!

Du glömde Jättelångt?!?

Pälle sa...

Eller jag menar inte att du glömde Jättelångt... Var bara grymt imponerad av din o Jonas prestation som du borde uppmärksammat mer!

Min sammanfattning kommer och jag hoppas vi får se flera...

Pälle sa...

Hmmm vad slarvigt jag läste igår missade det viktigaste ju!

Väntas det tillökning åxå? Jäklar vad kul! Jättesupermycket grattis!