2011-04-13

SÄSONGSPREMIÄR II

Tänk att det blev precis som jag trodde. Långt, mörkt, ensamt och djävligt uselt orienterat. Fast det var skönt att det inte var mitt utan den där djävla kompassens fel. Den fick till och med en bubbla i kompasshuset fast det inte var på 1000 meters höjd eller snöade...

Klipper in från Funbeat: "Andrasträckan (10 km) på Tiomilarepet efter Fredrik. Fick gå ut rätt långt efter men ändå i sällskap av ett par andra. Lyckades ändå hamna själv på väg till ettan. Sprang först generalknasigt på stigen och bommade sen kontrollen. Totalt säkert typ 5 min... Inte nån bra start så sen var man igång med osäker orientering. Höll dock ihop det hyffsat till slingan innan varvningen där jag lade ett helt gäng minuter. Tempot föll och efter varvningen var det knappt styrfart med en rejäl bom på 15:e. Med 1:45 på 10 km orientering blir det förhoppningsvis årets sämsta km-tid. Ett dåligt genrep borgar för en bra premiär!"

Faktum är att jag inte ens var sist utan hade hela tre löpare efter mig. Var fan inte ens sämst på sträckan, även här tre som var sämre. Sen sa Lennart Stenberg inget när jag kom i mål. Till och med markan var öppen så jag kunde tjacka två läsk innan vi satte oss i bilen. Annars stämde det mesta!

4 kommentarer:

Lars sa...

Kompassen...höhöhö!

Annars gjorde du det bra.

Tomas sa...

Varken du eller patte såg vägvalet på stigen till vänster till 1a kontrollen.

Pälle sa...

Fegt!

Men jag ra som sprang fram och tillbaks på stigen, världsklass i sopighet fan!

Lars sa...

En jävla bana tycker jag. Den hade jag inte velat kuta i mörker... Ingen risk att det händer heller.