2011-05-04

VECKANS BONUS-ROCKRUNNER

På SVT igår gick dokumentären BIG RIVER MAN som handlar om MARTIN STREL världens främste ultradistanssimmare. Den finns att se på SVT-PLAY och är väl värd en titt då den bjuder på 96 minuters underbar dokumentär som samtidigt är fantastiskt underhållande. Slovenen Strel ser ut som en fotboll, äter och dricker för mycket men har ändå simmat hela Donau, Paraná, Yangtzee, Missisippi. Big River Man handlar om hans rekordsimning längs Amazonflodens 5628 km på 66 dagar. Vilken snubbe, mer gjuten Veckans Rockrunner än så finns inte men jag kan inte vänta med nomineringen till vecka 23 så den kommer som en bonus idag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena!

Häftig Blogg :-)

Jag undrar om ni gillar att resa och skulle kunna tänka er att publicera en artikel skriven av Expedia.se med en länk till deras hotellboknings sajt på er blogg?

Alla artiklar handlar om resor och om ni skulle kunna tänka er att publicera en artikel hör av er till mig via mail så kan jag skicka en till er.

Ha en fin dag, Mvh Marie
marie.sjostrom@obanmultilingual.com

Anonym sa...

hur gick det för Strelen egentligen, slutade kolla när han började chocka sig själv med bilbatteriet.. läskigt. tog han sig verkligen hela vägen?

Krister sa...

Jag såg tyvärr inte heller hela programmet, men när jag kollade var han svårt drabbad av någon sinnessjukdom. Fascinerande! Får leta fram play-versionen.

Pälle sa...

Jag kan avslöja att han kom fram, annars hade det ju inte blitt nåt rekord vettja :-)

SVT-play-länken går direkt till filmen så det är bara att klicka o kolla.

Jag slänger iväg ett mail till den där Expediatjejen i morgon. Vi kanske kan bli rika på kuppen?

Unknown sa...

Vilken lirare!