2011-08-29

VECKANS SKIVHYLLA

Det är så givet så jag får skämmas för fantasilösheten. Men bröderna Ramones är den orkester som oftast får pryda min vägg, så förr eller senare måste den ju in på bloggen. Lika bra att få det gjort alltså. Kan väl passa bra just den här veckan också när liken vänds ut och in på kultursidorna - "Rekviem över John Cummings", ja jag vete fan ja...

Men det är lugnt, Joey, Johnny, Tommy & DeeDee läste nog aldrig några kultursidor - särskilt inte DeeDee, och det var han som skrev de bästa låtarna. Bäst var brorsorna, liksom alla andra världens orkestrar, när de var som unga och obekymrade. Därför är det alltid de fyra första LP´na som kommer upp i min skivhylla. Det är ju redan på LP nr.5 som de tar in pistolmannen Phil Spector som producent och ärligt talat kom de aldrig riktigt tillbaka.

Whatever, fyra album i världsklass och inte ens en halvbra låt - bara superhits rakt igenom. Ja vad säger man? GABBA GABBA HEY, säger man!

3 kommentarer:

Pälle sa...

1-2-3-4 HEY HO LET'S GO!

s-kils sa...

den tecknade e snyggast! :-)

Lars sa...

Njä, jag gillar nog första och Rocket. Finns ju inga snyggare än Brorsorna. Att teckna dem är liksom overkill. De är på nåt vis redan karikatyrer... Sen är förstås första och Leave home bäst rent musikaliskt...