2011-08-29

VECKAN ROCKRUNNER 34

MINA NYA DOJJER!
BAMM är avklarat och det är dags att hitta någon trevlig sysselsättning inför hösten. Ja, hitta och hitta, jag har varit anmäld till Lidingöloppet sedan i våras någon gång så jag hitta inte på det härom dagen precis. Men jag köpte mina nya snabba skor häromdagen.


Efter första testet kan jag konstatera att de är riktigt snabba. Hur snabba är ännu lite oklart eftersom klockan lade av mitt under passet. Men känslan säger att de är tillräckligt snabba för att göra under 2:15 på LL - vill jag kuta ännu snabbare får jag göra lite själv också. Sen tror jag de kan vara tillräckligt snabba för att göra något millopp under hösten också.


Om någon vill veta heter de New Balance 826 och kostade exakt 300 spänn. Det är hi-class!

13 kommentarer:

Tomas sa...

Lidingöloppet M30
1997 492 Tomas Albinsson 02:10:34
1996 863 Tomas Albinsson 02:16:50
Dessa tider måste du slå, annars blir jag besviken på dig.

Christian sa...

Vafan 2:10 e ju as snabbt... Inte visste jag att du varit snabb Tomas!!

Pälle sa...

Men vaffan juniortider från stenåldern kan man väl inte komma dragandes med nu!

Men nåja om det är så det ska va så är mina rekord på Lidingö en bit under 2:05 runt 1990. Hade åxå en bra bit under timman på juniorloppet 15 km nåt år innan. Men det var liksom en annan tid då. Man var bättre för kan man åxå säga...

Nä eftersom vi är de gubbar vi är tycker jag allt före millennieskiftet är preskriberat. Ska det vara helt rättvist borde det vara resultat hitom 2005 eller nåt sånt som gäller.

Lars sa...

2008 kutade jag på 2:09. Men man är ju äldre nu...:-)

Pälle sa...

Jag fick spö av dig 2008!

Christian sa...

PÄLLE DU 2:05!!! Me den magen????

Juthberg sa...

1:50, året bar väl -89

Pälle sa...

UNDER 2:05 var det faktiskt. Men det är en bit ifrån Peters tid!!!

(ja magen var lite mindre då) däremot var jag bättre på kortare distanser och gjorde bland annat under 35 på milbanan i Hellas (som då var en dryg mil) och under 33 på midnattsloppet. Det var tider det!

s-kils sa...

imponerande, all of you! och yeah, Lars, snygga dojjs, till fint pris!

Lars sa...

Ska Juthberg lägga sig i får man snällt hålla käft :-) Själv har jag fortfarande ingen mage...vad jag nu vill säga med det. Jo just det, att man är inte bättre än sitt senaste lopp :-) Säger jag bara för att jag inte har några gamla meriter att falla tillbaka på. När jag var i mina bästa år sysslade jag med helt andra saker... Min bästa officiella miltid är 36 någonting, Stockholms DM på Stadion. 9:45 på 3000 på inomhus-DM på Bosön... Jämförelsevis var jag en sprinter: 53 sek på 400 meter, under 2 min på 800 m. Ja, min friidrottskarriär varade väl i 1,5 år typ.... Men nu har jag snabba dojjer iallafall :-)

Lars sa...

Och Pälle: 35 på Hellas milbana. Det är fan elit på riktigt! Måste ju vara jämförbart med de allra bästa. Fett!

Christian sa...

Fy fan vilka atleter!

Tomas sa...

Banan som var då när pälle satte den tiden är inte samma bana som idag.

3000m på 9.59 (Kärrtorps IP)
Milen Ursvik 2x5km 34,14
400m 61sek
800 2.24

Fan vi är ju inga blåbär iaf :D