2011-09-29

VECKANS ROCKRUNNER V39 - UTFÖRSLÖPNING

Eftersom både BACKTRÄNING och BACKTRÄNING (igen) tidigare blivit utsedda till veckans rockrunner tycker jag att det är dags att uppmärksamma deras nära släkting UTFÖRSLÖPNING. Denna nobla gren av bergslöpningen ädla konst är allt för lätt att glömma bort.

En kass utförslöpare förlorar många värdefulla minuter genom att bromsa och fega sig ner för en backe medan en bra utförslöpare tjänar många sköna minuter genom att låta benen flyta med och slänga sig utför. På filmen och bilden ser vi bra exempel på bägge kategorierna.

Jag var helt säker på att bergslöpning redan var utsett till veckans rockrunner men det verkar inte så. Hittade i alla fall inget som tyder på det på sajten. Tor (x2) och Christian får därmed smashboll av mig till nominering av vecka 30, 36 och 38.

3 kommentarer:

Tomas sa...

Var det pratavstånd mellan er där i backen, såg inte ens Krister i filen. Om det inte var den lilla pricken vid sjön =)

Pälle sa...

Äh det blev lite extra avstånd just där eftersom jag stannade och micklade med kameran och filmade medan jag sprang (jorå jag sprang faktiskt även om det ser ut som jag går i sköldpaddstakt) samtidigt som Krister sprang lika fort (nåja nästan) som Mange.

Annars var det pratavstånd (även om jag här bara pratade med kameran) hela tiden. Vi körde ju till och med med lina både dag och två. Ändå lyckades tydligen tävlingslednigen hitta nåt jävla glapp på oss med 15 sekunder vid en kontroll så vi fick böta två minuter. Domarskandal ;-)

Anonym sa...

Glad kille där på bilden! Synd att du klippt bort hans vader, dom är säkert grymma.