2011-10-10

MÅNGA KONTROLLER BLEV DET

På mitt trettiotredje tjugofemmanna blev det två sträckor och sjutton plus arton kontroller. En duktig matematiker får det till trettiofem kontroller, två fler än lopp jag sprungit alltså. Tempot var genomkasst eftersom undermålig träning toppats med massor av snor dagarna innan. Det innebar tack och lov att enda bommen (förutom att jag rundade några träd på fel sida) blev andra kontrollen på tjugofjärde sträckan. Istället för att springa till rätt andra sprang jag till den andra kontrollen på femte sträckan. Snurrigt!
Nä visst ja jag höll på att runda betongfundamentet vid sista kontrollen på femte sträckan också. Det tog säkert tolv och en halvsekund eller nåt. På tjugofjärde sträckan lade jag på en tvättäkta håsextonspurt. Hade det funnits sträcktider på winsplits skulle jag säkert dundrat in på topp tvåhundraåttio!

Inga kommentarer: