2012-01-01

R.I.P 2011

Jaha då kanske man ska ta och utvärdera 2011 lite.

Träning: Ja detta år har inte långpassen legat på högsta nivå och heller inte ultratävlingar. Med ett snitt på 4,16tim/vecka så blir det skit kan man säga, är som en jävla motionär. Visst månaderna mellan april-sep blev bra pga mycket tävling. Men jag var långt ifrån mina planerade 5tim/vecka.

Så mitt nyårslöfte blir att se till att det blir 5tim träning/vecka 2012.

Tävling: Ja planen redan 1 januari 2011 var att springa mer orienteringstävlingar och det har jag gjort. När det kommer till långlopp så blev det bara LAMM, BAMM och Rogaine. Det jag missade och tappade fokus på var målet med att försöka göra 1/2 maran på 80min. Men det kommer nog när jag känner mig redo.

Hur var året i allmänhet då, jo underbar med familjen, BAMM var kul med Christian och där en 2:a plats blev resultatet. Lamm var skitjobbigt där jag inte hade mina bästa dagar, men Ivve och jag kämpade oss runt. Rogaine vara KATASTROFALT dåligt, sämsta ever. 85% assfalt och ingen riktig orientering.
Inga direkta topprestationer (förutom BAMM då). Jag måste höja mig 2 snäpp och bli bättre!
Så mitt betyg på 2011 år är följande:
Träning: 2/5
Tävling: 3/5

Inga kommentarer: