2012-01-02

VECKANS ROCKRUNNER V1


Till Veckans Rockrunner v1 2012 utses 2011! Och Tomas har ju redan publicerat sin sammanfattning.

För min egen del har 2011 framför allt inneburit en fördubblad barnaskara, en fantastisk upplevelse naturligtvis!

Träning: 2011 blev ett riktigt bra år, med ett snitt på över 6 timmar per vecka och totalt 200 mils löpning. Tyvärr nästan ingen racer-cykling, men tiden har inte räckt till. Men bra med löpning, som sagt, tillsammans med en del simning och cykelpendling.

Tävling: Trots bra med träning är resultaten på dom få tävlingar som jag gjort under 2011 inget som förtjänar någon större uppmärksamhet. Mitt sjunde Bamm 70 blev två ganska långa dagar, och Stockholm rogaining blev för kort...

2012: Team X ställer sig på startlinjen för sitt tredje Bamm, förhoppningsvis i god form och med möjlighet att kriga lite högre upp i resultatlistan. Dessutom är planen att köra Amfibiemannen, ett lopp som ska blanda simning med löpning. Kommer att köra mer kvalité i löpningen, för att bli lite snabbare till just Amfibiemannen. Och därför blir det även i år en del simning i träningen, både bassäng och öppet vatten. Kanske blir det ytterligare något roligt långlopp under 2012, om jag hittar något passande. Och några fina mysrundor på racern skulle också vara trevligt!

1 kommentar:

Tomas sa...

Du har haft ett fint år Krister tycker jag =)