2012-03-19

LÅNGPASS

I söndags sprang jag långpass. På stigar ut till Saltsjöbaden och tillbaka blev det nästan 27 km. Det är väl ganska långt? Men som ni ser på bilden här så var det väldigt ensamt. Ja, jag var tvungen att springa och titta på naturen och lyssna på fåglarna och sån skit för att sysselsätta mig medan jag sprang. Inte superfestligt alltså!

Nu på lördag kan det nog bli ett långpass igen. Kanske på fina stigar eller med karta rakt ut i den obanade spenaten. I vilket fall vore det väldigt trevligt med sällskap. Därför är alla som vill hänga med inbjudna till Hammarbyhöjden på lördag klockan tio. Sådär en två till två och en halv timmar utlovas.

Självklart finns det dusch här hemma i lyan och om ni är hungriga kan jag bjuda på en enkel men rejäl lunch. Allt för er kamrater.

Så se nu till att ställa in allt annat på lördag förmiddag. Ni vill väl inte att jag ska behöva jogga omkring så här ensam och övergiven en gång till va?




16 kommentarer:

Fellrunner sa...

Kan kanske komma. Ska bara stämma av med frugan.

Krister sa...

Sugen på att komma. Ska bara stämma av med frugan, då jag ligger på minus efter att ha ätit upp hennes chokladkaka.

Anonym sa...

Om det bara handlar om en chokladkaka.... ;-)

Lars sa...

Schyrre! Då blir vi minst 3. Fruarna kan ju hänga med och bära chokladkakorna åt oss...

Tomas sa...

Kommer kanske!

Pälle sa...

Jag kan tyvärr inte då jag är till fjälls och jagar höjdmeter. Efter denna sista skidutflykt, mycket jobb och några efterhängsna förkylningar drar löpträningen igång på allvar, världsapromiss!

Tomas sa...

haha, ja du pälle. Skulle du inte få mer tid till träning när du bytte arbete?

Lars sa...

Jag tror Pälle mörkar...

Mange vill helst komma ut tidigare än tio. Typ nio. Passar det er andra också

Fellrunner sa...

Lasse, jag kommer på lördag morgon. Kl. 0900 vore kanon om vi kan starta, Gärna obanat!

Tomas sa...

Kommer om jag kan!

Pälle sa...

Jag väger i alla fall 7,3% mindre än vid årsskiftet och börjar åxå få rätt kralliga armmuskler. Att få upp ett hyffsat löptempo och en juste uthållighet ska inte va nåt problems med den här slanka kroppen :-D

Krister sa...

Kl 9 låter ju bra

Christian sa...

Satans siiiit, jag väntar lite till....

Fellrunner sa...

Vart är det uppställning i morgon kl.0900?
Hammarbybackens parkering ?

Lars sa...

Ja, vi kan ta Hammarbybackens parkering så behöver jag inte snärja in mig i någon jobbig vägbeskrivning.

Hör ni andra det också?

Fellrunner sa...

ok! Kl. 09.00