2012-03-15

URSVIK ULTRA

Så vitt jag vet är det ingen av oss i teamet som någonsin gett sig på den långa 75 kilometersturen ute i Ursviksskogen (om man bortser från när jag och Pälle tog oss runt två varv innan vi klena som vi var styrde kosan mot bastun). Men vi har vi ofta varit representerade högt upp i resultatlistorna i någon av de andra klasserna. Senast var det Jonas som lätt vann 45 kilometersklassen. Utan att anstränga sig överdrivet kutade han den isiga banan på under fyra timmar. Det är stort. Men det är Jonas det...

I stafetten har vi några gånger haft lag med och jag tror att vi har vunnit varje gång vi varit med. Samma år som Peter var så här snygg när han klarat av första sträckan, såg jag till att min muskelbristning förvärrades till en helvetesskada. Året efter var jag alltså inte med i den fina snömodden, men teamet vann ändå. Ja, det är stort det.

Nu är det dags igen. Natten mot den första april ska ett stort gäng tappra löpare avverka 75 km - några som är lite klenare kommer att kliva av efter några varv :-). Några kommer att springa 15 km var i stafetten, och jag - och några till - kommer att köra Ursvik Ultra Light 45 km. Med det vill jag bara säga att det vore trevligt med sällskap från några andra Rockrunners. Så kom igen nu ni som tränat bra i vinter. Ordinarie anmälan går ut nu på lördag.

6 kommentarer:

Christian sa...

Jag skulle vilja men kan inte....

Tomas sa...

Ska fundera, men lovar inget. 3 varv palla man ju och nu e ju barmarken här =)

Sofia sa...

jag lovar att inte komma och heja. :)

Caroline sa...

Tomas>> Stnd bara att det krockar med orienteringen du skrev om i förra inlägget. Eller tänkte du springa båda?

Lars sa...

Tomas kör båda. Lätt :-)

Tomas sa...

Grymnatta på fredagen.
Ursvik natten mellan lördag och söndag.
Solna ok på söndag.

Nja, då går jag på det som var planerat först, ingen ursvik.

Sorry boys.