2012-05-02

SVENSKA PALLPLATSER

Som många nog redan vet avgjordes den sjätte upplagan av TRAIL DES BALCONS D´AZUR i Mandelieu La Napoule i söndags. Ja, det har ju ingen missat. Vad alla kanske inte vet är att det blev stora svenska framgångar. Här har vi till att börja med Amanda Bohlin som blev trea i Damer Seniorer 33 km. Ja, det är samma tjej som jagade livet ur mig på Hammarby Alpin i höstas.
Sedan har vi Mimmi Kotka som kom tvåa i Damer Seniorer 52 km. Mimmi bor för övrigt i Skåne men satte alla alpvana fransyskor på plats ändå. I sommar ska hon springa hela GR20 själv. Fi fan!
Inte nog med det. Camilla Ringström blev tvåa i Damer Veteraner 52 km. Tidigare har hon tagit sig i mål på UTMB så det här var rena sprinten...
Sen ska vi inte glömma att Mattias Gärdsback var tia i Herrar 52 km. Han sprang grymt snabbt - men det var ju inte oväntat förstås. Själv behövde jag lite mer tid på mig, 5:49:37. På det hamnade jag på 19:e plats av 215 fullföljande. Dessutom var jag femma i Herrar Veteraner. Grymt nöjd med mitt lopp.

4:38:36 är en helt ofattbart bra tid. Men så fort sprang faktiskt bröderna Camus från Team Garmin. Jag antar att de gick i mål hand i hand - broderskap fan, broderskap. Glöm inte att vi är i Frankrike! Sanslöst snabba var de i alla fall.

Nu ska jag snart sätta mig och skriva ner ett fint reportage från mitt lopp. Håll ut! Det kommer, det kommer!

Inga kommentarer: