2012-11-19

Stockholm Rogaine 2012, Lidingö


Team II var det ända lag som ställde upp med ett löparlag i år då många av oss andra avslutat säsongen eller drats med skador. Tor körde dock tillsammans med Patte i lag "Team Rockrunners goes biking with One Spoon E Bikers " vilket var ett lyckat inslag. De kom på en mycket fin 3:e plats i cykelklassen.

GRATTIS!

 

Själv har jag dragits med skador de senaste 2 månaderna och har in i det sista haft problem med en vad. Dagen innan så fick jag en akupunkturbehandling av min sjukgjymnast vilket var skönt. Dock svarade inte mina lår på den löpning med hårt underlag som årets upplaga bjöd på.
 
Vi startade i fin fart och hade med oss ett lag men som valde en anna rutt då de försvann. Peter visade fin form hela banan och låg i framkant hela tiden och hejade på mig. Själv fick jag problem med låren som stelnade till ordentligt vid toppen på Lidingöbacken. Innan den kontrollen så lyckades vi även ta kontroll 52 som vi absolut inte skulle ta (en cykelkontroll). Vid det tillfället passerade årets bästa lag oss, ett mixlag med Team Ultra, Mattias Allared och Anna Grundahl (5tim 54sek) som tog alla kontroller snabbast. De hade planerat näst intill samma rutt som oss, fast vår var lite bättre...
 
Vi höll ett svagt tempo på 6min/km i snitt, men vid detta tillfälla bedarrade farten rejält. Kan tänka mig att kännslan för Peter var som när jag sprang med Pälle i Nacka för 2 år sedan.
När vi var längst ut på den norra udden så var mitt tålamod slut, det var inge roligt längre. Hade ont i låren varje steg och kroppen svarade inte alls. Jag sa till Peter som det var och vi bröt tävlingen, Peter som är en så god vän som han är hade förståelse för mig. Vi promenerade hem tillbaks till HH där vi duschade och åt.
 
Rogaine är inte eller kanske jag inte är som för några år sedan, så bra! Vi har dock blivit lovade att nästa års Stockholm Roagine ska vara med mer vildmark och skog/skogsstiglöpning. Får hoppas att Ola Kåberg som är tävlingsledare håller sitt ord :)
 
Innan det så kan vi alla springa ett nytt Rogaine som går den 13 april i södra Stockholm, kolla in länken:
 
Kanske får Team II revanch då och är jag i så bra form som jag hoppas ska jag ha med lina till Peter, så jag får dra han runt. För då ska jag vara i bäst form =)
Tack Peter för det korta fina passet vi ändå fick.
 
Puss från en ledsen och besviken Tomas.
 

4 kommentarer:

Peter sa...

Tomas!!
Allt är förlåtet.
Kom tillbaka!
Puss/
Peter
:o)

Jonas sa...

Tomas du sprang ju nästan 4mil, jag klarar bara 1km ;)

Unknown sa...

Precis... Vad gnäller du för Tomas :-)

Tomas sa...

Lol, ja varför gnäller jag? Ställer högre krav på mig själv kanske. Jag var ju inte skadad å då ska man fan kunna prestera bättre. Ni har ju en ursäkt iaf ;)