2014-08-02

EN SJUFEMMA PLUS MOBIL

Bevakningen av Bamm 2014 har inte varit direkt prioriterad, då varken jag eller någon annan från teamet ska köra årets lopp. Och det brukar förresten inte finnas särskilt mycket att bevaka förrän tävlings-pm kommer. Och nu upptäckte jag att pm redan släppts till årets lopp, såhär i semestertider.

Starten går nedanför slalombacken, nattlägret på 780 meter över havet och målgången som alltid vid hotellet. För den som sprungit några Bamm tror jag inte att banan bjuder på några överraskningar, men det lär väl visa sig när kartan släpps. Och troligen är banan lika jobbig som vanligt.

Bland reglerna återfinns några nyheter, vattenflaska som rymmer minst 75 cl ska medföras, liksom mobiltelefon. Vet inte varför det inte räckte med den gamla flaskan på 50 cl, vatten brukar finnas både här och där. Men mobiltelefon är ju bra, då kan man checka in på facebook i nattlägret. Pälle brukar förresten ändå ha med sig mobilen på loppet, för att kunna direktrapportera läget.

Rockrunners är trots allt inte helt utan representation på årets Bamm, i klassen herrar 50 återfinns följande lag:
Inte för att dom synts till på någon av teamets gemensamma träningar, men vi önskar dom lycka till!

4 kommentarer:

Pälle sa...

Som jag längtat efter den regeländringen. Jag har fan kutat med en 75:a i ryggan sen 2005!!!

Krister sa...

Min flaska på 50 cl är en av dom få grejer som jag haft på alla mina nio bamm/kex (plus handskarna och kanske mössan).

Krister sa...

Min flaska på 50 cl är en av dom få grejer som jag haft på alla mina nio bamm/kex (plus handskarna och kanske mössan).

Tomas Albinsson sa...

Kul att de representerar oss, hoppas de visar framfötterna :)