2009-01-21

DJURÖ(UTAN BRO)SIMNINGEN

Invigde badet på Djurönäset med att köra Djurö(utan bro)simningen. Jag var ensam startande och bestämde reglerna själv. Upplägget var att köra i 6 set om 500 meter med ca 30 sek vila mellan varje. Kände mig aningens ringrostig men det gick hyffsat (tror jag). Tidsmässigt har jag för mig att jag hade 57 eller 58 eller nåt sånt på Vansbro 1998 och nu blev det 65 minuter och det är ju sämre. Å andra sidan var Vansbro så satans kallt så man var ju tvungen att toksimma för att inte frysa ihjäl. Sen var det ju medströms i 2 km tänk på det!

Djurönäsets bassäng var varmare men inte var det roligare för det. Var det inte ett dugg kul? Nä inte ett skit, 120 längder e bra drygt, i alla fall mentalt. Men det var rätt skönt och jag blev behagligt, ordentligt och rejält trött. Första tjugo minutrarna var jag helt ensam i bassängen så det var inte lika trångt som på bilden. När jag hunnit ungefär tusen meter kom två fruntimmer och två herrar. Då blev det trångt, men inte lika trångt som på bilden :-D

Utvärdering: Det blir nog ingen Triathlet av Hedlund. Men simma ska jag göra lite nu och då som komplettering.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Simmning suger!
Det måste var världens tråkigaste träning!

Pälle sa...

Jämfört med att springa ute så suger simning elefantballe. Men jämfört med löpband, crosstrainer, roddmaskin och annan inomhusträning där man tittar in i en vägg så är det ungefär sammalika...

... och minst lika jobbigt!

Det känns i överkroppen fortfarande :-D

Unknown sa...

Vad jag inte fattar är bara att om man nu har en timme över att viga åt träning... Jamen varför då slänga sig i en vattenbalja istället för att träna på riktigt (läs: springa)?