2009-01-19

LÅNGTRÄNING PÅ LÖRDAG

På lördag blir det teamrockrunnersträning från Lasses lägenhet i Hammarbyhöjden. Exakt klockan 10:00 (eller däromkring) bär det av rakt ut i Erstaviksskogen. Finns det någon därute i sajberspejs som vill joina på ett pass på i runda slängar tre timmar så är det bara att göra sin röst hörd här på sajten. Det är bra om man tar med egen karta, helst Erstaviksbladet på 15:000, har du inte den går det nog bra ändå, det är ju bara att hänga!

10 kommentarer:

Pälle sa...

Nu har jag rotat runt i kartlådan och djävlar vilken oordning det var. Den där kartpärmen är ju bara en box som innehåller 10 års orienterande. Kort - långt - högt - lågt - träning - tävling - budkavle - individuellt - dag - natt...

Trots det hittade jag ingen hel Erstavikskarta i femtontusendel. Men jag fick till ett hopplock av kartor som täcker det stora Erstaviksbladet. Kärrtorp-Nacka 10:000-del, en klippt Erstavikskarta 15000 (från Gerts Natt-ol-träning nyår 2004, eller vilket år det nu var) och slutligen en del från 2006 års Rogainingkarta. Tre kartor blir en!

Lars sa...

Jag hojar in till kartbutiken och köper en extra. Då har vi minst två hela.

Jonas sa...

Jag vill oxå vara med... men jag kan ju inte! Drar förmodligen norrut istället till ngt seedningslopp. Jobbar vidare med tåhävningarna :)

Johan sa...

Till er som ska springa har jag ett förslag. Prova att äta mindre med kolhydrater innan träningen på Lördag men mera fett och protein. Ett alternativ är att äta normalt men köra ett hårt pass på Fredagen som tömmer glykogenlagret. Allt detta skall leda till att ni tvingar fettförbräningsgenen att verkligen sätta igång att jobba. På själva passet ska ni undvika att proppa i er gels/bars, men ha med er ifall ni går helt tomma.
Lycka till! ;-)

Tomas sa...

Been there done that =)
Så blev det i söndags för mig....

Pälle sa...

För dålig fettreserv Tomas ;-)

Jag har 2kg fett-övervikt att göra av med på lördag så det finns inte en chans att jag går tom :-D

Pälle sa...

Det ska bli fett kul! (mohahahaha)

Johan sa...

Tomas>> Vad hade du ätit på Söndagen?
Jag menar inte att ni ska springa er tomma, men tänka på vad ni äter så att ni optimerar fettförbränningen. Det är en balansgång.

Tomas sa...

Lördagen åt jag:
Gröt
Kyklingspett med klyftpotatis
Kvällssmörgås 2st

Söndag morgon
Gröt
Sen träningspasset

Johan sa...

Tomas>> Antaligen var det mbn tävlingen som tömde dina förråd rejält. Det kan ta upp till fem dagar innan det helt är återfyllt.