2009-09-04

Intervallvecka = Misslyckat uppdrag

Ja annat kan man inte säga om min planerade hårdintervallvecka. Kanske man sköt sig i foten bara med tanken på den ideen. Men man måste ju prova för att kunna misslyckas eller hur?

Johan vår Teamtrainer (TT) sa att de värsta eliten kan ibland ha sådana veckor i sitt program, men nu e ju varken jag eller någon i teamet elitkvalitet direkt.

Hur som helst så började veckan bra med 3st 6min intervaller, men redan på tisdagen så hade jag ont i halsen så vila den dagen. 4x4min utgick pga det. Halsen var bättre på onsdagen så de klassiska 6x3min intevallerna blev av. Men fan vad jobbigt det var då. Inte så konstigt då jag på torsdagen återigen hade ont i halsen.

Kanske det där med halsen har med att göra att Malte min son är förkyld och gumman gnällt på att ha ont i halsen. Å på råga på allt så slätade min son av mig på torsdagen efter att jag kom hem från jobbet dessutom, gott och mysigt men inte smart.

Detta slutar nu i att jag har Jävligt ont i halsen nu på fredagsmorgonen så hela denna förbaskade intervallveckan blev bara ett skämt. Men jag å TT kom överrens om att ideen är bra men kanske den ska trappas upp allteftersom och inte ta i för kung å fosterland direkt. Speciellt när man inte kört någon intervall sedan i våras.
Ja alla som vill prova detta nu, välj att börja lätt och bygg upp med fler intervaller månad för månad innan ni gör samma misstag som jag å pälle för den delen. Han skulle ju köra som jag men misslyckades han med ;()

2 kommentarer:

Pälle sa...

Jag misslyckade inte jag gjorde bara som Tomas, nästan...

Johan sa...

Det är bara att bryta ihop och komma igen! :-)