2009-10-04

NATT-KM-REPRIS

När Johanna var på handboll i lördags passade jag på att köra en repris på Natt-Km 2006. Jag hade bara en handbollsträningstid på mig så jag var tvungen att hålla god tävlingsfart och orientera ordenligt för att hinna den 8,6 km långa banan och ta mig till start. Tyvärr var det lite för mysigt i skogen och jag var morgontrött (09:00) så det blev lite si och så med den goda farten. Däremot gick orienteringen rätt bra för jag missade bara 2-3 min på några smågrejer. Ett kul höstpass i nollgradigt och strålande solksken!
Vid sjuan satt en reflexstav kvar. Undrar om den suttit där i tre hela år? Idag fick jag tiden 1:08:32 och det var ju bättre mindre dåligt än resultaten i SyberEkot:

Resultat KM 2006-10-18 H21 8210 m
1 Pär Hedlund 1:24:16
2 Patric de Boussard 1:26:25
Fredrik Hedin ej godkänd
Ove Hedlund ej godkänd
Peter Albinsson ej start

Ungarna fick vänta då uppvärmning och nerjoggning (sånt är viktigt har jag hört) genomfördes grundligt.

3 kommentarer:

Pälle sa...

Hmmm vad mörk den blev kartan!

Men det var ljust i skogen så det funkade bra ändå :-D

mange A sa...

Tack för tips på runda. Ska köra den senare i veckan. Vet du vart man kan köpa OL kartor, har bara 1:15000 som är lite otydliga. Har en Naturpasset men den börjar bli sliten.
/mange

Pälle sa...

Det var så lite. Kör den du!

Vid något tillfälle har jag köpt på Värmdö bokhandel i Mölnvik men de har rätt litet utbud och är rätt (f-bannat) svindyra. Det är bättre att köpa direkt från Gustavsbergs OK på:

http://www2.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=273169&epslanguage=sv

I alla fall om man vill ha ett par exemplar, eller flera olika kartor.