2013-08-13

NAVIGERA MED RYDVALL

Dom tre senaste Bamm har sprungit med Pälle, eller åtminstone startat med Pälle, och han är ju en rutinerad orienterare från IFK Enskede. Själv har jag inte behövt bry mig särskilt mycket om orienteringen. Inför årets Kiruna Extreme tillsammans med Mange tänkte jag att jag skulle fräscha upp mina färdigheter i den ädla konsten med karta och kompass. Och som all annan kunskap inhämtas den väl bäst via Internet. Hittade därför den här instruktionsfilmen från Silva Navigation School där Björn Rydvall visar hur man använder en kompass.
Med tanke på att den gode Rydvall vunnit dom tre senaste Bamm så är det ju inte direkt något mördande tempo som han visar upp i skogen. Men det behöver kanske å andra sidan inte gå så fort, om man istället går rätt.

Och nu på torsdag kan man dessutom gå på föreläsningen "Navigera rätt med Björn Rydvall" klockan 14.00 i Björkliden. Bra uppladdning inför fredagens Bamm!

6 kommentarer:

Pälle sa...

NAVIGERA gör man på SJÖN. I SKOGEN och på FJÄLLET så ORIENTERAR man. Hur svårt kan det vara?

Unknown sa...

Så fantastiskt gulligt!

Pälle sa...

Jag skulle vilja gå på föreläsningen "prestation med glädje" NOT!

Krister sa...

Prestation med glädje??? WTF? Prestation ackompanjeras väl bäst av svordomar blandat med tyst lidande?

Pälle sa...

Yes antingen massor av svordomar, kompakt norrlandstystnad! Team STARCUS testade åxå sjungande (läs ylande, mässande, muttrande...) av konstiga rocklåtar som "up up up over the mountaintop", "over the hills and far away", "over the top" på slutet 2005 men det slutade med kramp så det var inte så lyckat...

Krister sa...

Med glädje så hade du nog fått kramp långt tidigare. Eller kanske inte ens kommit ut ur startfållan.