2015-08-14

DRAGONS BACK RACE - FÖRBEREDELSER


Dragons Back Race – en soloräd genom Wales

Förberedelser


Det är ganska länge sedan jag anmälde mig till arrangören av DBR-2015. Varför, kan man ju fråga sig så här efteråt? Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg anledningen, för det är sjukt jobbigt, inte speciellt roligt, samt kostar en hel del. Ska väl tillägga att det sker ju på frivillig basis. Avstampet togs nog mentalt efter KEX 2014. När listan på antagna publicerades för knappt ett år sedan var motivationen hög och en härlig känsla inombords.

Träningen under höst, vinter och vår gick ju inte alls enligt plan. Flertalet bristningar och återkommande knäproblem gjorde så att alla vårens inplanerade tävlingar och långpasshelger ställdes in, det var nu konstant riktigt svårt att motivera sig. Undantaget var en fin solig vecka på Gran Canaria i februari då jag sprang vilse och fick många fina extra kilometer på köpet. Spinning passen var ett bra alternativ när det var som värst.

Att packa inför DBR är en hel vetenskap och det tar tid.  Att packa bra fick bli min prioritering. Jag la ingen tid varken på att räka terräng på plats eller studera kartor som så många andra faktiskt gjorde. Det får bli som det blir, adhoc baserat på plats helt enkelt. Kanske skulle man ändå ha läst på lite mer innan, speciellt första dagen som är djävulskt brant, det vart ju direkt chockartat på plats...

Midsommarafton, midsommarmeny på Ulla Winbladhs tillsammans med familjen, drygt 48 timmar före start, här gäller det att njuta!

4 kommentarer:

Mange sa...

Strålande!

Krister sa...

Lysande!

Pälle sa...

Brilliant! Bästa på länge!

Eric Kling sa...

Närmast filosofiskt!